loading...
سیویل فا - مرجع تخصصی مهندسی عمران و معماری
آخرین ارسال های انجمن
مجید عباس زاده بازدید : 842 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

پکیج شوفاژ چیست؟

گرمايش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتي، همواره از نيازهاي اوليه بشر بوده و مي باشد.
شايد هنوز هم استفاده از کرسي هاي ذغالي و بخاري هاي نفتي را در بعضي از نقاط کشور عزيزمان شاهد باشيم، ولي حقيقت اين است که با توجه به فراواني گاز طبيعي و برقراري امکان دسترسي به اين موهبت الهي، تکنولوژي رابر آن داشته است که راهکارهاي جديدي را براي بشر مهيا سازد.
در حال حاضر، پکيج ديواري متداول ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا است.
عدم اشغال فضاي مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکوني و رضايت کامل و کافي از عملکرد پکيج ديواري، تقريبا جايي براي ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاري باقي نمي گذارد.
راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي هستند که دستگاههاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پکيج ديواري مي نمايد.
پکيج ديواري، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تاييد مي گردد، علاوه بر تامين گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن کوئل يا گرمايش از کف، آب گرم بهداشتي را نيز بصورت فوري در اختيار مصرف کننده قرار مي دهد. همچنين ترکيب اين دستگاه با کولر گازي از طريق يک کويل آب گرم، مي تواند علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع تر و ارزانتري را براي مصرف کننده مهيا سازد.
استفاده از دودکش مخصوص، کواکسيال (دو جداره) در هنگام نصب پکيج ديواري، اين امکان را فراهم مي نمايد که علاوه بر خروج دود ناشي از کار کرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي مورد نياز دستگاه نيز از محيط خارج تامين مي گردد و در نتيجه ايمني کاملي براي مصرف کننده فراهم مي گردد.

انواع پکيج شوفاژ
1.زميني
2.
ديواي
3.
دودکشدار
4.
فن دار

مواردي که بايد قبل از خريد و يا در حين نصب پکيج ديواري به آنها توجه شود
1. فشار آب شهر در محل نصب پکيج ديواري مي بايد حد اقل 1 و حد اکثر 3?5 اتمسفر باشد.
2. در صورتيکه بخشي از مسير دودکش پکيج ديواري، بصورت افقي(بيش از 30 سانتي متر) باشد، استفاده از پکيج هاي فن دار الزامي است.
3. در صورتيکه محل نصب پکيج ديواري گازسوز در بالکن يا فضاي باز مي باشد، بايد از وزش مستقيم باد يا جريان تند هوا محفوظ شده باشد.
4. با توجه به هد پمپ سير کولاتور در دستگاههاي پکيج گرمايشي، حد اکثر طول لوله کشي افقي آب براي رادياتور هاي شوفاژ حدود 35 متر مي باشد.
ظرفيت حرارتي پکيج هاي ديواري و زميني با قدرتي از 20000 تا 50000 وات بر ساعت ساخته ميشوند و آنها را مناسب براي واحد هاي مسکوني از 60 تا 350 متر مربع با ظرفيت هاي 20 تا 35 هزار وات بر ساعت در نظر ميگيرند.
در محل هايي که ارتفاع از سطح دريا بيشتر باشد به ازء هر 600 متر ارتفاع اضافي 30% از ظرفيت حرارتي ناشي از احتراق کاسته ميشود و در نتيجه کليه ي دستگاهاي احتراقي داراي ظرفيت خروجي کمتري خواهند بود.

علل استفاده پكيج؟

اولا به دلیل داشتن ترموستات از تغییرات ناگهانی دمای آب زمانی که در حمام هستید جلوگیری می کند.

ثانیا اگر شما فضای کافی در پشت بام برای نصب تجهیزات مختلف ندارید پکیج بویلر برای شما بهترین انتخاب است می توانید درون آشپزخانه نیز نصب کنید.

ثالثا اگر شما می خواهید سیستم گرمایشی خود را به روز کنید می توانید از این روش که نصب راحتی هم دارد بهره گیرید.

كاركرد پكيج

اگر درجه حرارت خانه از حد تعیین شده پایین تر آید ترموستات سیگنالی به دیگ ارسال کرده تا آب را برای حرارت مرکزی و رادیاتور گرم کند. در مقابل هر زمان هم اتاق به بالاترین دمای مطلوب رسید فرمان خاموش شدن مشعل دیگ ارسال می گردد.

در آب گرم مصرفی هم به این صورت است که هر زمان کسی شیر آب داغ را باز کرد آب درون بویلر داغ شده و وارد شیر مربوطه می گردد. شیرهای کنترلی در خلاف جهت هم کار می کنند به این ترتیب که آب گرم را یا وارد حرارت مرکزی یا وارد شیر آب گرم می کنند ولی این دو کار را به طور همزمان انجام نمی دهد. پکیج بویلرها نیاز به فشار کافی برای انتقال آب دارند، در صورت پایین بودن فشار آب قطره قطره به مصرف کننده می رسد.

معرفی و کاربرد

پكيج تهويه مطبوع بي نياز از سيستم موتور خانه مركزي جهت تامين هواي گرم زمستاني ، هواي خنك تابستاني و آبگرم مصرفي در تمام فصول طراحي وساخته شده است ، پكيج تهويه مطبوع ، هواي گرم زمستاني وهواي خنك تابستاني را بطور يكنواخت از طريق كانال كولر در داخل ساختمان و از طريق سيستم شوفاژ در داخل حمام توزيع مي نمايد .

مزیتها و قابلیت ها

كاركرد ايمن، مطمئن و آرام

تامين گرمايش مطبوع از طريق عبور آب گرم از مبدل حرارتي

تامين هواي خنك مرطوب در تابستان

تامين آب گرم مصرفي فراوان در تمام فصول

مجهز به سيستم كنترل فشار ودما

قابليت استفاده از ترموستات محيطي

مجهز به فيلتر تصفيه هوا

سهولت در نصب و راه اندازي ، سرويس و نگهداري

استقلال هر واحد مسكوني در تامين گرمايش ، سرمايش و آبگرم مصرفي

صرفه جويي در مصرف سوخت و انرژي

ايجاد شرايط مطلوب و بهداشتي

سرعت عمل در گرمايش محيط

مجهز به فن سانتريفوژ داراي سيستم كنترل سرعت پيوسته و فشار استاتيك بالا

سرويس ونگهداري آسان با حذف تسمه و پولي

نحوه عملکرد

الف ) زمستان : آب شوفاژ كه داخل مبدل حرارتي گاز به آب گرم شده به سمت رادياتور روي قسمت كولر هدايت مي گردد و با روشن شدن فن هواي گرم به داخل ساختمان دميده مي شود ، به محض باز شدن آب مصرفي ، آب شوفاژ به مبدل حرارتي آب به آب جهت گرم كردن آب مصرفي هدايت مي گردد و با سرد شدن آب داخل رادياتور كولر ، فن خاموش مي گردد.

ب ) تابستان : به محض باز شدن آب مصرفي ، برنر وپمپ روشن و آب شوفاژ به مبدل آب به آب جهت گرم كردن آب مصرفي هدايت مي گردد و با بستن آب مصرفي ، پمپ و برنر خاموش مي گردد . هواي سرد نيز توسط كولر تهويه مطبوع تامين مي گردد.



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام گرایش رشته عمران را می پسندید؟
    نرم افزار کاربردی



    آمار سایت
  • کل مطالب : 195
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2611
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 108
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 184
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,121
  • بازدید ماه : 8,249
  • بازدید سال : 46,389
  • بازدید کلی : 701,934